04 mars 2007

hemma bäst

det var precis det här jag behövde. komma bort och hem och vila utan sömn.
började med punktering just när man inte ville eller kunde. vill vill man väl kanske aldrig, men det finns ju situationer mindre lämpliga än andra. tack och lov kostar det bara trettio (tredive) kronor hos den läckre. fortsatte med nästan-ett-dödsfall. ett megafyllo ramlade handlöst på tåget och slog huvudet i en vass kant. han var 1.90 lång så fallet var kraftigt. sluddrade nåt som lät som "kan ingen hjälpa mig?" och då slog det mig hur tragiskt allt var. ingen hjälpte honom. jag satt närmast.

äntligen hemma! badade i extra varm väldigt odjup bassäng med lilla lilla lovis som hade ringar på armarna och lät som en kaffekokare. vi skrattade så vi kiknade, moster och lovis. dock skar jag upp benet på bassängens botten. lovis mamma tyckte jag skulle anmäla händelsen och blodet rann, men vi gnällde bara som två gamla kärringar över hur farligt det var med så vassa kanter eller vad det nu var på botten i en bassäng som var extra varm för badande barn och skrattade lite mer.

morgonpromenad i smålandsskogen, långfrukost och ohämmad shopping med mamma. recept på en perfekt lördag. köpte massor, som alltför ofta nuförtiden, men superglad-glad för jag hittade drömjackan och drömskorna :). köpte oxå topp, t-shirt, armband, sjal, väska och jeans. maj gadd, ni hör ju.
fikade med moster och kusin och var glasögoncoach och nyfiken. minst fem kilo godis i soffan denna familjelördagkväll, kändes det som, och ögonen föll ihop före halv tolv.

Inga kommentarer: