18 mars 2007

kära bente

"christine, vaskemaskinen er desværre i stykker."

k
ære Bente
, granne och hyresvärdinna:

1. som du kanske ser på min post varje dag samt mina inbetalningar varje månad på ditt konto, heter jag catrine och inte christine.
2. fixa vaskemaskinen hurtigast möjligt tack, om du inte vill ha min stinkande smutstvättslukt upp i din lägenhet snart. mycket snart.
3. jag kommer förmodligen bli tvungen att gå troslös framåt onsdag, vilket nog inte uppskattas av varken mig själv eller min omgivning.
4. mynttvätt är inte riktigt min grej. det var romantiskt med kæresten i london, när man kunde fnissa och hångla på den vibrerande tvättmaskinen och läsa varsitt snyggt magasin medan man väntade på tvätten, visa varandra det man tyckte var roligt och diskutera utrikespolitik och margaret thatcher-hatet i skottland, men inte nu, i tentaläsningen och ensam och allt, neej.

Inga kommentarer: