12 mars 2007

men...?

vårkänslosvallet varade inte jättelänge...ingen kunde fixa cykeln idag, så nu får jag gå fram och tillbaka till sjukhuset. inte så kul när man ska jobba natt, kanske. dessutom var jag oxå på grund av detta (nattjobbet alltså) tvungen att mitt i det fina vädret lägga mig och sova, trots fullständig trötthetsbrist. tråkigt.

sen surfade jag runt och hittade detta, vilket är en lista på 1001 böcker man bör ha läst innan man dör. jag har läst åtta av dem (med en liten risk för för-snabbt-genomgått. 1001 titlar är ganska många och jag var lite trött. dessutom har jag sett många av dem på film, men det är ju inte samma sak...). väldigt dåligt. skärpning på läsfronten!


update: i cant believe it! 22.15 ringde kära FADL och sa att mitt jobb var inställt. eftersom det finns regler för hur sent (alltså hur nära inpå själva jobbstarten) de kan ge besked om detta, får jag betalt för halva natten ändå. jag får alltså c:a 600 danska kronor endast genom att sova i min egen säng! ibland ska man ha tur...!

Inga kommentarer: