05 mars 2007

frestelser och snålblåst

idag utsatte jag mig lite för frestelser. jag gick i miljöer där jag kunnat köpa massor av saker, men allt jag handlade var en pingvinstång i citronlakrits som kostade 3,33:- (tre för femton?) och det var inte ens jag som betalade.
men det blåste kallt i min fina nya jacka gjord i svineskind. synd. men jag hoppas att hemma hos mig, söderut, är det varmare än här så jag kan slänga min gamla fula hemska jacka i soptunnan. eller kanske ge den till en hemlös. där jag bor finns ganska många vrak, säkert i stort behov av en jacka, om än ganska ful.

imorgon ska jag känna mig ung, för jag ska runt till alla vuxna människor och kolla deras vuxna attiraljer, såsom barn och hus och trädgård och egen bil och firma. jag måste ju se det från det här perspektivet, så att jag inte deppar ihop och börjar fundera på det där klassiska: "vad har jag åstadkommit egentligen?". men eftersom jag inte är en grubblare och jag trivs med livet för det allra mesta, så tar jag det som en kvinna och säger oh! och fantastiskt! och vad kul! samlar därmed in lite vuxenpoäng till mig själv.


förresten har jag åstadkommit massor. faktiskt. säkert massa mer än många med hus och bil och trädgård och barn och egen firma.

Inga kommentarer: