27 mars 2007

kallt i sängen

varje kväll när jag ska gå och lägga mig blir mina fötter till två isklumpar.
märkligt fenomen, då jag aldrig annars fryser om fötterna, annat än i uppenbara situationer, som t ex när jag i brist på vinterskor tvingas gå i mina converse, som består av två lager gladpack i princip, då det är snö och minusgrader.
nåväl.
undrar om detta kanske är ett psykologiskt varande, eftersom jag är helt varm om fötterna två minuter före sängdags. men nåt händer alltså. nåt som gör att jag måste ligga i en mycket invecklad (bokstavligt talat) ställning i tjugo minuter eller så innan jag kan sova. en ställning som innebär ena foten i det andra benets knäveck, det benet i sin tur kraftigt böjt så jag kan nå upp med den foten att hålla i med en hand. detta gör i sin tur att jag, då jag ligger på sidan och läser, varannan sida i min tegelstensbok måste hålla upp hela bokens tyngd med en hand och därav får kramp i armen. och detta sker varenda kväll. alltid lika iskall. detta är också något som pojkvänner och andra sängkamrater ständigt klagar över: "nej! håll dina fötter borta från mitt lår!" och dylikt. svårt problem. raggsockar och annat hjälper dessvärre inte. belive me - i've tried.

Inga kommentarer: