07 februari 2007

tiden flyger!

mådde sämre i morse igen. sov jättedåligt...fick fixa med massa kuddar i natt och typ sitta upp och sova för att undvika extremt halskliande. jag tyar icke mer. till råga på allt en alldeles för lång dag i skolan...hur ska man sen orka jobba en hel dag? när huvudet spricker och kroppen skriker efter sängen efter bara åtta timmar? och hur i all världen gjorde jag för några veckor sedan, i examensperioden, då jag läste 15 timmar om dan?

tiden går så fort! redan snart två veckor in i nya terminen. maj gadd. kollar schema och kalender och försöker pussla ihop framtida besök. ni är så välkomna älskade vänner, men det lämnas dessvärre mindre utrymme för spontanitet nuförtiden. men me like being busy. hellre det än rastlös och ostimulerad, helt klart. bara jag slapp min förkylning!

såg kalla faktas reportage om sverigedemokraterna. en av partiets fronfigurer svarar så här på frågan om vad som är svensk kultur (och det helt allvarligt):
"Midsommarafton känns väldigt viktig för mig. Det är sånt vi pratar om länge i fikarummen. Vi behöver nånting gemensamt att prata om, alltifrån vad man ska grilla till vart man ska åka."
stackars kille. var jobbar han nånstans? det vore kanske mer givande att prata om t ex hanukkha, iransk litteratur, transsexualism, politiken i mellanöstern eller jämställdhet, pappaledighet och monarki vs republik. men det är väl för hardcore för det oerhört politiskt korrekta sverige. tänk om man råkade yttra en udda åsikt under lunchpausen? då kanske man skulle förlora sin svenssonstatus. ve och vasa.
öppna upp era sinnen, for helvede.
samma kille har en lång rad domar i bagaget. han är nu utsedd till nämndeman, vilket naturligtvis är lite kontroversiellt. på den kritiken svarar han:
-"Men det var ju längesen."
-"Du är inte så gammal..."
-"Jag ser kanske yngre ut än vad jag är, men jag är faktiskt 27."
hahaha! killen ser ut som fyrtio. no further comments.

Inga kommentarer: