13 februari 2007

bläää

åt just en köttbit och förstår vegetarianer. usch.

babyboom råder i cats vänkrets! bästis L väntar barn (yeeha, moster igen!) och bästis J:s syster ska oxå ha barn. J:s eget lilla barn fyller för övrigt nästan ett år nästa gång jag ser henne. lilla gumman...! barn är dock så långt bort i min värld, om nånsin kommande, så det är svårt att riktigt förstå både känsla och vilja. hmm...grattis ändå! åh vad spännande!

annars inget nytt under solen. bror kommer troligen på torsdag och bästis T kanske om ett par veckor! underbart med besök från rätt sida sundet (undskyld) - bäst att passa på när det är lugnt i skolan. dagen har i övrigt bara innehållit skola, power walk, som vanligt, och bankärenden. många pengar i rullning idag...! har läst lite oxå, vilket är imponerande med tanke på motivationsnivån denna trötta tisdag. borde läsa mera, men konstigt nog lockar soffan mer. får väl ta mig i kragen ändå, för vad är förkväll för flamsigt, skrikigt alternativ? såg förresten drömensembeln i så ska det låta igår på svt.se. (tack snälla dator för att du faktiskt funkade en stund!) tommy körberg (störst, bäst och vackrast), daniel lindström (rödhårig och grym), sarah (vill ha rösten!) och roliga maria möller. den gången blir svårslagen. fantastiskt! som skrivet innan är och förblir mitt absoluta drömjobb pianist i nämnda program. på tal om det borde jag leta upp ett piano här nånstans (om jag inte spontant vill riva av en låt i föreläsningspausen i stora aulan på uni) för fingrarna värker av längtan.

nu blir det mörk apelsinchoklad till kaffet för att få bort köttsmaken (fy vad äckligt).

over and out.

Inga kommentarer: