09 februari 2007

min vita värld, på riktigt

yo hoo vad kul jobbet var idag! började som det brukar, med en sovande patient att se till...men efter ett par timmar, inte för att det egentligen är kul, blev hon väldigt dålig; respirationsstopp, massa anestesiläkare in på rummet, förväntat hjärstopp, intubering, akut CT thorax, intensiven och som grädde på moset en mycket läcker AT som visar mig plåtar och A-gastagning och annat skoj. härligt när det händer saker! (hoppas hon mår bra snart dock, måste väl tilläggas).
cat trivs som fisken i vattnet i vit rock mitt i the action. dessutom ännu rikare! ska sova en stund strax, trots att jag inte är så trött pga min upprymdhet, eftersom jag gick upp halv sex i morse...

fest ikväll, yeeha! synd att mitt nya span (AT:n) åker till österreich, annars hade jag tagit på mig flirtstassen ;) ingen idé nu dock, för som tidigare nämnt verkar alla över 25 sluta gå ut i det här landet. tråkigt, då jag inte är så into 19-åringar...

Inga kommentarer: