10 februari 2007

fåglar och shopping

jag tycker inte om duvor. är inte nåt djur-fan i största allmänhet, men duvor är värre än mycket annat. därför var det ett stort trauma då jag på en kärlekssemester till venedig en gång för längesen befann mig på piazza san marco med dess fyrtioåtta miljoner duvor. fruktansvärd upplevelse.
och nu har jag duvor i min trädgård. usch.

världens härligaste lördag! om det bara hade varit liiite varmare hade den varit ännu bättre. vaknade av mig själv klockan 9 (var hemma halv fyra, så det måste vara nytt vakna-utan-väckarklocka-rekord) och hade sen ett shoppingmaraton med Mette på stan. hittade världens sötaste skor på bianco! i'm in love! köpte massa andra saker också, t ex puffshorts, söt tröja med pärlknappar, silvriga coq de sportif-sneakers, nagellack och handcreme (ha!). vilken endorfinkick det är att shoppa! och man tröttnar aldrig...farligt för kontot, haha.
även en dagen-efter utan baksmälla. jag har blivit bra på det här igen! brukar gå i perioder. nu välkomnar jag en inte-bakfull-period med öppna armar! helgen blir bara så mycket längre! alltså kan man inte dra slutsatsen att bara för att jag mår bra idag hade jag inte kul igår - vilket jag verkligen hade! det var en superfest med nästan hela klassen samlad. dancing dancing i timmar =) till och med en gamla rockklassiker som do you love me (från dirty dancing - grym!) fick inbitna på-dansgolvet-föredrar-vi-r&b-are som mig och F att skaka loss. dock ingen lårvärk idag, så värre har det varit!
tyvärr gick min kamera på något mystiskt sätt sönder igår, men ett par bilder hann det bli. håll till godo.
nu är det alltså lördag kväll, klockan är 22.52 och jag ska snart sova. räknar med jobb imorgon klockan 07 men FADL (jobbet) har fortfarande inte ringt. vilket förmodligen betyder att de ringer 06.45 imorgon och jag får ett dramatiskt uppvak plus stressigt värre innan jag är framme på sjukhuset. om jag får nåt jobb alls...nu börjar man ju hoppas på inte, men efter dagens frekventa kortdragning i diverse butiker borde åtminstone lite av det återställas...och efter fredagens spännande jobbpass, som innehåll både drama och span, känns det ändå inte så tungt. man måste smida medan järnet är varmt...! =)

nä, om lite nagellack skulle på (ofärgat, naturligtvis. mitt svarta matchar inte riktigt vita sjukhuskläder, av förklarliga skäl) och sen sängen. om jag nu inte får jobba imorgon har jag ju en hel söndag att gå långpromenader, laga god mat, läsa och se film. livet leker!

Inga kommentarer: