02 maj 2008

Första maj, fast idag andra då alltså

Första maj för två år sedan. Jag och Maaad i Havanna, lyssnandes på Fidel Castro. Det var grejer det. Maaad ville hålla upp en skylt där det skulle stå "Marry me Fidel!!" men jag hindrade henne i sista stund. Hade väl i och för sig varit tufft med Señor Castro som kompissvåger, men tror ändå att Tomas är snäppet bättre för Maaads vidkommande.
I år lyssnade jag och Karin på Lars Ohly istället. Inte riktigt lika tufft, men mer relevant kanske. Det öste dock ned med regn (fast jag brydde mig inte så mycket, extatiskt lycklig över mina nya chinos, inköpta tio minuter tidigare) så lyssnandet blev inte långvarigt...Så tråkigt med dåligt väder. Idag är det dock väldigt härligt väder här i Odense, och det gör det väldigt svårt att motivera sig att läsa njurfysiologi. Ååh vad det är jobbigt att vara student på våren!

Inga kommentarer: