05 maj 2007

lördag!

Några öl i solen i parken, middag och fler öl ute ikväll med Viveca. Det blir ett så kärt återseende! Min gamla bästis Viveca, som jag inte sett på sisådär fem år. Otroligt vad tiden går.
Jag och Viveca - det var kärlek vid första ögonkastet. Jag var nästan 15, hon var 14 och hade sitt rum klistrat med Michael Jackson- och Hansonposters och det passade bara så bra. Sen var det vi, genom alla tonårskärlekar, första fyllan och studenten och dess ångest för framtiden. Men jag flyttade till London, Viveca till Köpenhamn och vi tappade varandra nånstans där på vägen.
Kan inte låta bli att vara lite nervös ändå. Hur ser hon ut? Hur tycker hon att jag ser ut? Jag måste ju ha åldrats lite sen tjugo, men ser jag gammal ut? Tjock? (Haha). Har vi fortfarande så mycket gemensamt? Ska vi bli kompisar på riktigt nu igen, eller blir det bara en one-time-catchup? Åh vad det ska bli roligt att se henne i alla fall!
Men först ett par öl i parken med de gamla vanliga ;). Solen skiner, var glad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad spännande! Det är så alltid så kul och intressant, men nervöst, att ta upp gammal vänskap på nytt.