22 maj 2007

I punktform

* Bono är inte så snygg längre.
* Psykiskt sjuka kvinnor i 35-årsåldern kan få mig att bli fullständigt galen av ilska och frustration. Åtta timmar. Åtta långa, hemska timmar. Trettonhundra in på kontot dock. Och man glömmer ju snabbt.
* Jag är nu så bra på danska att jag utan hämningar kan delta i diskussioner med främmande människor. Och de förstår vad jag säger. De tycker också det jag säger är bra. Var nämligen på temadag idag om religiös coping när man drabbas av svår sjukdom. Mycket intressant. Och väldigt god lunchbuffé.
* Stora delar av min klass ska joina gruppen "Kuggar jag examen är det Facebooks fel" på Facebook.com.
* Imorgon är det tre veckor till examen. Jamen så kör vi bare. Nu börjar det på riktigt. Dock bättre än termin fyrorna, som tentapluggar sju veckor inför sin "kärnpensumtenta", dvs allt de lärt sig på två år. Fyy.
* Förra veckan skar jag i mitt första lik. Nej, inte äckligt alls. Man lär sig massor när man får göra själv, sägs det. Och nu när jag skurit bort musculus deltoideus kommer jag ju komma ihåg utspring och insertion för alltid, haha.
* Sushi i Danmark är väldigt dyrt. 120 danska kronor för en vanlig 10-bitars. Synd. Måste bero på bristande konkurrens. Danskarna har ännu inte upptäckt sushi, eller så har de bara dålig smak...

Inga kommentarer: