13 mars 2008

Danmark är ett annat land

Det är stora skillnader mellan Sverige och Danmark.
Till exempel så sitter danska handbollsmästarna dagen efter i morgon-TV och säger "Faaan, vilken fest det var igår asså. Jag kommer inte ihåg ett skit. Det var så jävla roligt!" med en öl framför sig mitt i rutan. Sisådär klockan åtta.
Och för fem minuter sen satt en av Danmarks bästa brottare och pratade om sin uppladdning inför OS. Programledaren frågar om han har någon flickvän, om det liksom finns tid för det. "Nja, just nu är jag faktiskt singel, så jag vill gärna passa på att lämna ett meddelande." Ta kamera två! säger programledaren. Brottaren tittar in i kameran och säger "Jaa, om det är några tjejer därute som känner för lite oförpliktande sex, så kan ni vända er till mig."

Och nu ska det handla om en bok som heter Du ser trött ut, ska jag hålla dina bröst?

Herregud. Jag tror jag sätter på en film istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske därför danskarna har fått ryktet att vara Nordens albaner? Men samtidigt känns det ju härligt med fria och öppna människor. Man skrattar ju gott åt ditt inlägg!

Anonym sa...

hehe känns tryggt att jag går hos en DANSK hypnoterapeut just nu då! vibeke