06 januari 2008

Sooova!

När jag är hemma hos mor och far i mitt vackra hemland sover jag i en cirka 20 år gammal nittiocentimeterssäng. Det finns en annan säng i huset - drömsängen - som är etthundrafyrtio centimeter och därmed bred på riktigt, och ny och skön och framförallt dyr. Men den får man inte röra. Sängens ägarinna löper amok och blir arg som en tiger om någon ens skulle vila middag uppepå överkastet, även när hon befinner sig på andra sidan jorden. Därför är jag tvungen att sova i nittiocentimetaren. Snälla mamma har dock försökt göra det bästa av den, med nytt täcke och nya kuddar. Men det är ju ändå inte samma sak.
Nu är jag hemma i min egen, fina säng med fluffigt täcke och perfekt kuddhöjd. Sover som en prinsessa utan ärt. Äntligen!
Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

helt rätt! drömsängen!