09 januari 2008

Grammisgalan

Hårdrockare är ett jäkla släkte. Kan man inte göra musik utan att se ut som de gör? Och ena killen i Mustasch är ju typ 55 år gammal. Magkorta t-shirts och uppknäppt skinnpaj visandes en otränad, hårig bringa. Nej tack. Dessutom är de fulla och gör bort sig i vartenda officiellt sammanhang de visar sig i.
För övrigt är det skandal att Lars Winnerbäck vinner pris. Jag har generellt väldigt svårt för svensk musik. Sån där svensk musik, om ni fattar vad jag menar. "Jag är så cool och egen och flummig och jag svarar aldrig rakt på frågor och det är hippt att vara otrevlig och ha flötigt hår och så sjunger jag om konstiga saker. Ofta prat-sjunger jag också. Det är extra coolt." Exempel på detta är Anna Ternheim och Marit Bergman och Christian Kjellvander och Moneybrother och Mando Diao och Anna Järvinen och Miss Li och Jens Lekman. Men framförallt Lars Winnerbäck. Usch.

Tacka vet jag Salem och Kent! De visar vart skåpet ska stå. Nu ska jag lägga mig och drömma om att jag är ihop med Salem, som har nytvättat hår. Och den 23 februari ska jag se Kent i Köpenhamn. Härligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh salem!
och åh hans bröder!