27 oktober 2007

Lönlöst

Jag: Hej mamma mummi! Är det i natt man ställer tillbaka klockan?
Mamma: Hej! Du backar en timma. Klockan ett. Du får alltså lite sovmorgon. Du vet det där med att ta fram och ställa tillbaka trädgårdsmöblerna.
Jag: Ja, jag vet hur man gör, men inte när! Haha.
Mamma: Vid klockan två. Men enklast är när man går och lägger sig.
Jag: Men ditt nöt! Jag är ju inte dum! Det fattar jag ju. Jag menar när på året.
Mamma: I natt! Jag trodde du visste.
Jag: Nej, det är ju för fan därför jag frågar...

Enklast är när man går och lägger sig? Tur att hon talar om det.
Mamma tror att hennes förstfödda är en retard. Känns skönt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hon har ju delvis rätt!

Anonym sa...

(om att hennes förstfödda är lite av en retard!)

Mikael Johansson sa...

Pappa: var ligger fiket du var på Mikael?
Mikael: det ligger vid Claes Ohlssons.
Pappa: jaha där, ok!
Mamma: Ja, vid Åhlens
Pappa: Jo jag visste redan när Mikael sa att det låg vid clas ohlssons.
Mamma: Jaha, men jag visste inte om du visste var Clas Ohlssons låg, och på åhlens har du ju inte varit på jättelänge.
Mikael: Hur skulle det isåfall hjälpa pappa att förstå var fiket ligger genom att berätta att det ligger vid Åhlens, som han inte besökt på jättelänge?
Mamma: Näe, alltså, jag vet ju att han vet var Clas Ohlsson ligger men jag tänkte att det ligger ju vid Åhlens, och där har han ju inte varit på jättelänge.

Solklart eller hur?

har börjat fila på en ny blogg nu. http://gnotiseavton.blogspot.com/