29 september 2007

A woman's right to her shoes

Igår gick jag in i en slumpmässigt panikvald affär som skydd för regnet. Skoaffär. Har aldrig varit i den förr, visste inte ens att den fanns. Och blev störtförälskad, på riktigt, i flera objekt, och hade jag inte knutit händerna i fickan och trotsat regnet och gått ut hade jag varit sådär 3300 danska små kronor fattigare. Det finns uppenbarligen lite behärskning kvar.
MEN. För det finns ju alltid ett men...ett par sitter tyvärr fastnaglat på näthinnan. Ett lakan kostar de. Får se på måndag...då kanske jag slår till.

Igår var för övrigt en härlig dag i spontanitetens tecken! (Spontaniteten infann sig dock efter att jag lämnat skoaffären).
Vaknade vid halv två-tiden (hade jobbat natt), åt frukost och duschade och ville inte plugga. Konstigt. Gick ner på stan och efter skoincidenten tröstshoppade jag olika slags strumpor för 400 kr och sprang in i tjejerna. Blev prat som blev middag som blev kaffe som blev prat i timmar, och jag var hemma halv tolv. Med shoppingkassarna.

Inga kommentarer: