01 september 2007

Dagen efter eller Senare samma dag

Aj.
Först var det aj aj och den där känslan av att antingen stoppar jag mat i munnen illa kvickt eller så måste jag spy. Eftersom jag inte är någon hejare på det där med att kräkas blev det alternativ ett, och jag tryckte i mig danskt rådgbröd (och höll nästan på att spy trots allt) så att magen tänkte på nåt annat än den sista ölen jag hävde i mig halv fyra i natt. Usch.
Men fick ett sms någon gång i dimman igår kväll av en familj jag känner som var på genomresa i min lilla stad och ville träffa mig. Så upp med tuppen (nåväl, nio) och se fräsch ut. Den duktiga läkarstudenten kan ju inte komma hålögd med påsar under ögonen och lukta rök, liksom. Det var i alla fall fantastiskt trevligt och familjen bjöd på fet mat. Perfekt.
Nu sängen.

Inga kommentarer: