05 november 2007

Märklig dag

Efter skolan idag skulle jag vara lite huslig och gå på stormarknad och handla färg och gardinstänger. Sprang in i min chef från London. Alltså den danska tjejen som bossade över baren jag jobbade i i London. Mycket oväntat och märkligt - för båda naturligtvis. Hon var lika ofräsch som hon brukade. Intet hänt med henne. Förutom att hon fått en bebis. Hon väldigt bitter på mig. Det var hon redan då. Avundsjuk såklart. Jag hade rikt snyggo och hon hade otrogen on-off-kille. Han var visst frånvarande pappa till hennes bebis.

När jag senare kom hem stod min grannes alla möbler utanför hennes (och min) dörr. Jag hörde henne borra igår, så när jag träffade henne där tänkte jag att det var smart att fråga om hon hade en borrmaskin att låna ut. Rödgråten berättar stackarn att hon igår kväll borrat igenom en vattenledning i väggen och orsakat stor vattenskada och att hon nu måste flytta ut i cirkus tre veckor. "Så du ska inte använda borren mer?". Jätteläglig fråga Catrine, bra jobbat. Well, borren var min men jag fattade inte hur den fungerade. Slagborr vet ni, inte riktigt vad jag är van vid. Men bra att det finns hantverkare som fixar vattenläcka next door! tänkte jag och gick över. Visade sig vara mycket läcker hantverkare så jag ler, blinkar och spelar oteknisk tjej och den läckre mannen frågar om jag bor långt bort. Precis här bredvid, ler jag och den läckre mannen följer med och hjälper.
Nu är min snygga tygfondvägg uppe.

3 kommentarer:

Anonym sa...

bildbevis önskas!!

Anonym sa...

låter som scenmanus ur valfri amerikansk dramasåpa! blir dock lite besviken när jag får veta att du inte besmästrar slagborren! men det är väl bara en tidsfråga

catrine sa...

Jo, nu vet jag allt om slagborrar.