27 augusti 2007

Ordning på torpet

Ibland är jag väldigt lik min kompis Tove och blir ett kontroll- och planeringsfreak. Tycker att guuud vad det är härligt med en lista man kan checka av efter varje utförd uppgift. Men igår kväll fanns ingen lista, ingen kontroll, och jag drabbades av akut tinnitus (stressrelaterad, naturligtvis) när jag försökte sova. Såå många saker att göra, papper att fixa, brev att posta, frågor att fråga, böcker att köpa och framförallt läsa. Så! När jag vaknade i morse gjorde jag en prydlig lista i punktform och i prioriteringsordning, vilken till stora delar nu är fylld av bockar. Så nu dricker jag kaffe och ska skriva in höstens schema i min kalender och är alldeles lugn. Jag har kontroll. Ordning och reda och inget sus i huvudet!

1 kommentar:

Mikael Johansson sa...

keep up the good work =)