01 juni 2007

Men vad i...

Äktenskaps- och partnerskapsutredningen föreslog nyligen att även två män eller två kvinnor ska kunna ingå äktenskap. Vi anser att förslaget strider mot det biologiska faktum att
äktenskapet i grunden är en institution som syftar till reproduktion. En betydligt mer
djuplodande fransk utredning visar att om man utgår från vad FN:s barnkonvention preciserar som ”barnets” bästa finns det inget rimligt alternativ till att äktenskapet är förbehållet en man och en kvinna. Samkönade äktenskap kan aldrig garantera barnens intressen och rättigheter, skriver tidigare statsministern Thorbjörn Fälldin, tidigare kd-ledaren Alf Svensson, tidigare moderata talmannen Ingegerd Troedsson samt flera ytterligare riksdagsledamöter.

Jag blir så förbannad! Jag vet inte ens vart jag ska börja...Ska inte de där gamla stolfilerna njuta av lugn och ro och fina utsikter och bara hålla käften?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag citerar min kära granne Anna:

Homofoba bajskorvar -ner i vaken!