10 april 2007

tidig natts lista

Tio första

Första bästa kompis: Jenny.
Första bil: Åh! Min fina, egenhändigt byggda VW Bubbla -70. Jodå.
Första kärlek: Henri.
Första husdjur: Min älskade kanin Gosan, som inte älskade mig tillbaka.
Första semester: Kommer inte ihåg...mitt nuvarande hemland kanske?
Första jobb: Peltor.
Första köpta skiva: Take That - Nobody Else. Jag skäms. Särskilt med tanke på att den andra var Boyzone. Man måste komma ihåg att jag var c:a 13.
Första riktiga kärlek: Kristoffer.
Första piercing: Aldrig i livet!
Första konsert: Michael Jackson 1997. Det gäller att gå ut hårt.

Nio senaste


Senaste alkoholdrycken:
Rödvin i söndags på middag hemma och Elise och Daniel.
Senaste bilfärd: Till Värnamo för att ta tåget hem.
Senaste filmen du såg: Strandvaskaren.
Senaste ringda telefonsamtal: Till Henrik. Han blev mest irriterad.
Senaste bubbelbadet: Ingen aning. Alldeles för sällan.
Senaste spelade cd: Lyssnar nästan aldrig på CD-skivor men lyssnade faktiskt ganska nyligen på El Corazons skiva som jag köpte direkt av bandet efter att ha hört dem på Kuba. Fantastiskt!
Senaste kyss: Vägrar svara! Usch!
Senaste gången du grät: Oj! Gråter sällan, kanske till nån film men senaste jag kommer ihåg när systern hade hemanentat mitt vackra hår och borstat ut och klippt lite på måfå. Såg ut som om jag fått en elchock och mitt vackra, ofta komplimenterade hår låg på badrumsgolvet.
Senaste måltiden: Minestronesoppa och vitlöksbröd på flashigt italienskt ställe. Dyrt.

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Pelwing då eller? Haha! Nej.
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: Ja...
Blivit kär vid första ögonkastet: Nej det tror jag inte på!
Fastnat med blicken i någons urringning: Haha, jo säkert.
Fått ditt hjärta krossat: Bara halvt, när Rickard valde Helena istället för mig.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Ja. Eller kanske inte. Eller jo förresten, helt klart.
Haft ett one night stand: Mjo.
Busringt till någon: Ja, när man var liten och senare också som fjortis, om jag inte minns fel.

Sju saker du har på dig just nu

1. Grå mjukisbyxor med fula "knän".
2. Morgonrock (brukar ha den uppepå allt annat när det är kallt).
3. Glasögon.
4. Min supersnygga klocka.
5. Svart t-shirt med rosett.
6. Svarta trosor med ugglor på.
7. Grå strumpor.

Sex saker du gjort idag


1. Dammsugit upp ett halvt paket fiberberikade havregryn.
2. Varit relationsanalytiker åt Mike. Dumpa eller inte dumpa - det är frågan.
3. Köpt ytterligare böcker för 1000 kronor.
4. Lyssnat på Mika.
5. Skrivit det här inlägget, plus ett till.
6. Handlat massa mat, för en gångs skull haft fantasi att komma på massa maträtter att laga och sen ändå ätit middag ute.

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Datorn.
2. Sängen.
3. Min svarta sjal, används 300 dagar om året, upphittad av Linda på nån krog.
4. Mina slitna Nudie-jeans som rest med mig världen över.
5. Kalendern.

Fyra personer du kan berätta allt för

1. Leonid
2. Syster
3. Linda
4. Tove

Tre val

Blått eller rött?
Rött!
Sommar eller vinter? Sommar!
Choklad eller chips? Choklad.

Två saker att göra innan du dör

1. Utnyttja min jägarexamen. Onödigt annars.
2. Hångla upp Rob mot en vägg. Gärna i en hiss.

En sak du ångrar

Att jag varit elak mot så många människor så många gånger.

Inga kommentarer: